PERSBERICHT: Belgische onderwijsaanbesteding gewonnen met SmartWiskunde

EdTech-bedrijf EduHintOVD wint Belgische onderwijsaanbesteding met SmartWiskunde

EduHintOVD helpt vanaf oktober dit jaar ook Vlaamse leerlingen om effectiever te leren. Na een aanbesteding van de Vlaamse overheid, haalde EduHintOVD het perceel wiskunde voor het voortgezet onderwijs binnen met haar nieuwe SmartWiskunde-methode.

Vlaamse overheid stimuleert digitaal onderwijs

Ook in Vlaanderen is digitalisering van het onderwijs een belangrijk thema. De Vlaamse overheid heeft als doel gesteld om via verschillende initiatieven Vlaamse scholen te faciliteren bij de omslag naar een verdere digitalisering van het onderwijs. Daarom is het I-Learn platform opgezet, waarmee leerlingen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar gratis toegang hebben tot digitaal les- en toetsmateriaal.

De SmartWiskunde-methode: ook succesvol over de grens

Bij de aanbesteding die voor het I-Learn platform werd uitgeschreven, haalde EduHintOVD het perceel Wiskunde binnen met haar SmartWiskunde-methode. Een methode die leerlingen stap voor stap helpt om de leerstof zo goed mogelijk op te nemen.

Deze ProLearn-techniek van EduHintOVD, doorontwikkeld vanuit ITS-principes, geeft niet alleen aan of een antwoord goed of fout is, maar biedt hints als een leerling vastloopt en geeft stapsgewijs feedback zodat ook duidelijk is waar de eventuele fout precies zit.
Zo geeft de methode SmartWiskunde-leerlingen inzicht welk deel van de lesstof meer studie vraagt.

volgende stap in wiskunde

Gouden samenwerking met lokale partner

Voor de aanbesteding werkte EduHintOVD samen met Uitgeverij Pelckmans, de Belgische partner van het Nederlandse EdTech-bedrijf. Deze samenwerking, gecombineerd met de unieke en bewezen succesvolle methode van EduHintOVD leidde tot winst.

Charley Beerman, CEO EduHintOVD: “De gecombineerde som van specifieke kennis van de markt en het wiskundedomein stelde ons in staat een zeer aantrekkelijk, en dus winnend, aanbod voor de deelnemende scholen aan het I-Learn platform te formuleren.”

EduHintOVD en Pelckmans: geen onbekenden

Beide partijen werkten de afgelopen drie jaar al samen en in het succes van dit project zien zij dan ook een bevestiging van de kwaliteit van het lesmateriaal, maar ook van de samenwerking zelf.

De implementatie van de SmartWiskunde-methode op het I-Learn platform vindt op dit moment plaats. Vanaf medio november/december van dit jaar kunnen Vlaamse docenten de methode SmartWiskunde in het I-Learn menu kiezen en aanbieden aan hun leerlingen.